Faydalı içerik pazarlama ipuçları
İçerik pazarlaması yaklaşımı, dünyanın en güçlü
şirketleri tarafından kullanılmaktadır. Öyleyse neden
şirketiniz için de kullanmıyorsunuz?
En basit şekliyle, bu teknik, potansiyel müşterilerinizle
içerik aracılığıyla iletişim kurmayı içerir. İçerik
aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:
- müşterinizin hoşlandığı
- müşterilerinize iş yapmak için doğru kişi
olacağınızı göstermek için.
1. İçerik oluşturmak için iyi bir temel sağlayın
İyi içerik oluşturmak için çok zaman ve enerji gerekir.
Ancak bundan önce, sahip olduğunuz ve tamamen kontrol
edebileceğiniz bir alanda güvenilir bir platform sağlamanız
gerekir. Kolay içerik yönetimi için bir CMS sistemi ile
güvenilir web barındırma ihtiyacınız olacak.
2. İyi bir temel hazırlayın
Platformunuzun temeli, hedef kitlenizi ilgilendiren ve ilgilenen olmalıdır.
Bir web projesine başlamadan önce , rekabet ve anahtar kelimeleriniz hakkında
ayrıntılı bir analiz ve araştırma yapmanız gerekir .
3. İçeriğinizi okumaya değer yapın
İçeriğin çok fazla kelime içermesi yeterli değildir. İçerik, gerçekten
okunmaya değermidir? Bu karar sonuçta okurlara bağlıdır. İçerik yeterince
beğenilmezse, sosyal ağlarda paylaşılmıyorsa, trafiğini azaltıyorsa ve hemen
çıkma oranını arttırmıyorsa , bu yeterince iyi olmadığının gerçek bir
göstergesidir.
Başlıktan itibaren iyi içerik, izleyicinin dikkatini çeker, okuyucuların
sahip olduğu konulara odaklanır, dikkat çekmek ve ilgilenmek için
biçimlendirilir.
4. İçeriği güvenli hale getirin
Web barındırma sağlayıcınızın, sitenin güvenliğini sağladığından emin olun.
5. Harika içeriğinizi kötü bir ortamda bırakmayın
Ustaca hazırlanmış metinler kötü bir sayfaya eklenirse
takipçi kaybedersiniz.Profesyonel web sitesi tasarımı ve
mükemmel bir kullanıcı deneyimi sağlayın .
6. Daha geniş kitlelere hitap eden içerik yaratın
Temel içeriğiniz, sizin için potansiyel müşteri olabilecek insanlarla güçlü
ilişkiler kurmak için yeterlidir. Ancak, içeriğiniz için daha fazla müşteri
bulunması gerekiyor. Bu, müşterilerinize hitap edecek ve genişletecek bir içerik
oluşturmanız gerektiği anlamına gelir.
Öncelikle, ilginç konular bulmak ve okuyucunun dikkatini çekecek başlıklar
yazmak için zaman ayırmanız gerekiyor. Başlıkları geçersiz kılmamalısınız, her
zaman başlıktaki konuyla ilgili tüm sözleri ve cevapları yerine getirmeye
çalışın, aksi takdirde tam tersi etki yaratabilirsiniz.
7. E-posta listeleri ve bültenler oluşturun
Bir şirketin web sitesinde veya blogunda içerik dikkat çekmek için harika bir
yoldur, ancak daha derin bağlantılar için e-posta listeleri mükemmel bir
çözümdür.
E-posta, kullanıcıları daha iyi yönlendirir ve daha fazla dikkat çeker.
Kullanıcıları belirli bir eyleme yönlendirmek istiyorsanız, onlara bir e-posta
gönderin.
8. Uzun vadede içerik oluşturun
Başka sitelerde içerik yayınlamak, içeriğinizi daha geniş bir okur kitlesine
sunar. Ayrıca, web seminerleri, röportajlar, sizi yeni bir kitleye tanıtabilecek
tanıtım videoları gibi diğer tanıtım kanallarını kullanabilirsiniz
Hangi kanalı kullanırsanız kullanın, okuyucuları kontrolünüz altında en iyi
içeriği olan bir siteye göndermek için elinizden gelenin en iyisini yapmanız
gerektiğini unutmayın. Diğer siteler, sitenize yeni bir kitle getirecek "yem"
olmalıdır.
9. Bir teklifte bulunmadan önce çok fazla beklemeyin
Eğer pazarlama içeriği kullanıyorsanız, pazarlama kısmını da unutmayın.
İçerik işiniz için uygunsa, izleyicinizin bu konuyu öğrendiğinden emin olun.
İyi tasarlanmış açılış sayfaları, izleyici ürün ve hizmetlerini satın
almalarını kolaylaştıracak şekilde açıklamalıdır.
10. Konuşacak bir şeyiniz olduğunda sosyal ağlara gidin
Kitlenize sunacak bir şeyiniz olmadığı sürece sosyal medyada yayınlamayın.
Sosyal medya izleyicileri yalnızca gerçekten değerli teklifleri takip eder.
İçerik pazarlaması, anında kar getiren kısa vadeli bir oyun değil, işinizi
geliştiren ve sürdüren bir izleyici kitlesi oluşturmak için uzun vadeli bir
stratejidir.