Web Analizi - Sonuçları İzleme ve İş Geliştirme için Anahtar Bir Araç
İnternetin yaygın olarak kullanılmasından ve modern internet pazarlaması yöntemlerinden önce, reklam verenler, reklamlara çok büyük miktarda para harcıyorlardı ve yatırımlarını daha iyi kullanmalarına yardımcı olacak verilere sahip değillerdi.
Her şeyin aynı anda ölçülebilmesi ve test edilebilmesi, İnternet'in bir avantajı ve dezavantajıdır.
Bugün internetteki veri çalışmaları ile ilgilenen ayrı bir alan var ve buna web analitiği deniyor
Web Analizi nedir?
Web analitiği, interneti daha iyi anlamak ve kullanmak için web verilerini ölçme, toplama, analiz etme ve özetleme sürecidir
Web analitiği sadece web trafiğini ölçmek için bir araç değildir, aynı zamanda iş, pazar araştırması ve değerlendirmesi için ve web sitesinin etkinliğini arttırmak için de kullanılabilir.
Web analitiği, raporlama amacıyla raporlar yazılırsa, bazı rutinleri yerine getirmek için anlamını kaybeder. Analitiklerin amacı, web sitesini ve dolayısıyla işletmeyi tanıtmak için elde edilen bilgileri kullanmaktır.
Web analizinin temel alanları
Web analizinin 4 ana alanı:
- e-Ticaret
- içerik ve kullanışlılık
- ziyaretçilerin segmentasyonu ve profili
- pazarlama performansını ölçmek
Etkili ölçüm ve analizler için, ziyaretlerin hacmi ve sıklığı, içeriğin popülaritesi, ziyaretçilerin ve alt tarafların dönüştürülmesi, siteye gelen ziyaretçilerin kim olduğunu, ne kadar kullandıklarını ve kampanyalarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini bilmek çok önemlidir.
Sonuç
Web analitik araçlarını kullanmak, herhangi bir çevrimiçi işletmenin başarısı için çok önemlidir. Web sitenizin ve internet pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini izleyerek, işinizi çok daha ileri bir seviyeye yükseltmenize yardımcı olacak paha biçilmez bilgiler elde edersiniz.
SEO siparişi
Çevrimiçi pazarın bir parçası olmak ister misiniz?.